Augmented reality in FAAM

Kan ik augmented reality (AR) beleving in FAAM ook zonder de app bekijken?

FAAM werkt met native AR. Om de geschiedenis in AR te verkennen, moet je de FAAM app op smartphone of tablet installeren.

 

Kan ik AR alleen ter plaatse afspelen, of kan ik de belevingen om het even waar bekijken?

Als de beleving je naar een specifieke plek verwijst, kan je de beleving alleen daar bekijken. Als je de beleving opent, verschijnt er een kaartje onderaan het scherm met een pin waar de beleving zich bevind. De andere belevingen kan je bekijken waar je maar wil.

 

Waarom duurt het soms lang om een AR beleving te laden wanneer ik ze start?

We proberen de AR belevingen zo licht mogelijk te maken, maar afhankelijk van het aantal apps die je open hebt staan, de beschikbare geheugenruimte op je toestel of de sterkte van de netwerkverbinding, kan het laden langer duren.

 

Wat als de AR beleving helemaal niet werkt op mijn toestel?

We testen de belevingen op zoveel mogelijk toestellen, maar we vanwege de grote variatie, kunnen er foutjes zijn die we nog niet ontdekt hebben. Stuur ons dan een berichtje op contact.faam@vlaanderen.be en geef het merk, het model, het besturingssysteem en de versie ervan mee. Je vindt deze informatie bij de instellingen van je toestel. Zo kunnen we sneller de nodige aanpassingen maken.

Er zijn ook een aantal toestellen die geen ondersteuning bieden voor native AR. Bij de installatie van de app kunnen we dat automatisch detecteren en krijg je een bericht. Verder kan je de app gewoon gebruiken.